Effing Awesome

valkyriethais:

misguided soul | via Tumblr em We Heart It.

valkyriethais:

misguided soul | via Tumblr em We Heart It.

(via mirrormaskcamera)

yakisobaru:

Frodo and Sam having a moment ( ͡° ͜ʖ ͡°).

(via melkorwashere)

finalfortuna:

mayspicer:

princesszangiev:

coltercat:

The spoopiest part of this skeleton bird decoration is the complete lack of knowledge in basic skeletal anatomy

somebody please draw this creature with skin on because i think it would be horrifying because those are basically long fingers

well that was fun

Have fun in your nightmares, kids.

(via chiaroko)

givenclarity:

Yeah, I’m sure you did 

(via melkorwashere)

spcsnaptags:

wolvensnothere:

kurtiswiebe:

This perfectly summarizes why I love the Simpsons and hate Family Guy. 

Yup.

So this.

I watched that episode with my family and I could just feel how uncomfortable everyone was. Honestly, it was a really jarring, unpleasant episode.

Homer is a terrible dad. So is Peter. But Homer’s saving grace has always been that he tries—he’s bad at it and he fucks it up a lot, but he loves his family and he wants to be better than he is.

One of my favorite Homer moments is in “Diatribe of a Mad Housewife.” Tl;dr Marge writes a steamy romance novel starring herself and Ned, and when Homer finds out, he chases down Ned and, rather than attack him, asks him to teach him how to be a better husband.

There’s some part of his stupid self that wants to do better.

I never got that impression with Peter. Instead, the family has gotten more and more abusive towards Meg. It’s really unsettling for me when I started realizing that’s what happens sometimes in abusive families. Abusers sometimes single out one child to abuse, and quite often the other family members take the abuser’s side. After all, it’s easier to side with an abuser than to run the risk of becoming the target yourself.

There’s never really a point where it seems like Peter cares at all that his shitty behavior impacts his family. It actually seems to have gotten worse over the years. He expects everyone to clean up his messes because that’s always what happens; there’s really no reason for him not to be shitty.

And it’s easy to see how Meg is affected. She doesn’t have much of a character, really, because so much her screen time is devoted to being abused. The bits of character development all seem to hinge on her being this sad, neglected person who’s trying her best but never really gets any help from anyone. Quite the opposite; there have been a lot of episodes where her family sabotages any attempts to be herself.

It can be easy to forget how awful this behavior is when the only context is the show itself (frankly, everyone on Family Guy is kind of terrible). Seeing it played against the Simpsons, who are a flawed and dysfunctional but ultimately loving family, was painful to watch.

(Source: fyspringfield, via handsoffthegoodstuff)

fandomqueer:

l0st-and-insecur3:

i think suicidal people are just angels that want to go home.

hi as an actually suicidal person can you please shove this romanticized bullshit back up your ass? Thanks.

(via handsoffthegoodstuff)

mvmnm:

Xavier Dolan in Candy Magazine 2013

(via bighats)

black-american-queen:

black-american-queen:

euthanizeallwhitepeople:

jcoleknowsbest:

neoamericana:

nezua:

asustainablefuture:

A Selk’nam couple with their baby, on a ship en route to be exhibited in Europe as “wildmen”. The Selk’nam people are an indigenous tribe in the Patagonian region of Southern Argentina and Chile. Both appear to have slight damage on their ankles from cruel, probably iron, restraints. 
The fear and confusion on their face is haunting. For people who had lived a simple hunting and gathering lifestyle, with little European interaction, the rest of their lives must’ve seemed like a surreal nightmare. 

White History

Abducted by aliens.

Smh

White history

I really want to know who these people are/what happened to them

SO I DID A BIT OF DIGGING AND HOLY SHIT. THE SELK’HAM PEOPLE WERE WIPED OUT IN A MASS GENOCIDE.
LIKE… THEY ARE NO MORE. THE DESCENDENTS OF THIS COUPLE DO NOT EXIST.
AN ENTIRE LANGUAGE. AN ENTIRE CUISINE. AN ENTIRE WAY OF LIFE. WIPED AWAY.
YA’LL WANT SOME FUCKING WHITE HISTORY MONTH? HERE IS SOME GOD DAMN WHITE HISTORY FOR YOU TO PUT NEXT TO ALL THOSE SHINNY IMAGES OF THESE WHITE MEN WHO “DISCOVERED THE WORLD”.
HANG THIS IMAGE IN ALL THE DAMN CLASSROOMS. I’M DONE.

black-american-queen:

black-american-queen:

euthanizeallwhitepeople:

jcoleknowsbest:

neoamericana:

nezua:

asustainablefuture:

A Selk’nam couple with their baby, on a ship en route to be exhibited in Europe as “wildmen”. The Selk’nam people are an indigenous tribe in the Patagonian region of Southern Argentina and Chile. Both appear to have slight damage on their ankles from cruel, probably iron, restraints.

The fear and confusion on their face is haunting. For people who had lived a simple hunting and gathering lifestyle, with little European interaction, the rest of their lives must’ve seemed like a surreal nightmare. 

White History

Abducted by aliens.

Smh

White history

I really want to know who these people are/what happened to them

SO I DID A BIT OF DIGGING AND HOLY SHIT. THE SELK’HAM PEOPLE WERE WIPED OUT IN A MASS GENOCIDE.

LIKE… THEY ARE NO MORE. THE DESCENDENTS OF THIS COUPLE DO NOT EXIST.

AN ENTIRE LANGUAGE. AN ENTIRE CUISINE. AN ENTIRE WAY OF LIFE. WIPED AWAY.

YA’LL WANT SOME FUCKING WHITE HISTORY MONTH? HERE IS SOME GOD DAMN WHITE HISTORY FOR YOU TO PUT NEXT TO ALL THOSE SHINNY IMAGES OF THESE WHITE MEN WHO “DISCOVERED THE WORLD”.

HANG THIS IMAGE IN ALL THE DAMN CLASSROOMS. I’M DONE.

(via handsoffthegoodstuff)